Veel ondernemers steunen Sv Nieuw-Balinge op verschillende manieren: reclameborden langs de velden, shirtsponsoring, teamsponsoring of financiële steun voor bepaalde evenementen, noem het maar op. Er zijn legio mogelijkheden. Om een club draaiende te houden is er geld nodig en hierbij speelt sponsoring vandaag de dag een steeds belangrijker rol. Het is voor de vereniging en de sponsor een win-win situatie.
De club streeft naar een meerjarig doel.
Sv Nieuw-Balinge streeft naar meerjarige sponsorovereenkomsten met meerdere sponsors, zodat een breed draagvlak ontstaat, in plaats van overeenkomsten met één of enkele grote sponsors. Voor Sv Nieuw-Balinge is dit belangrijk, omdat daarmee de continuïteit van de vereniging wordt gewaarborgd. Voor sponsors is een breed en evenwichtig samengestelde sponsorgroep interessant vanwege de mogelijkheden om contacten te leggen. Daarom is ook binnen Sv Nieuw-Balinge een groep mensen gevormd die bedrijven enthousiast maakt om de club te sponsoren. Sponsoring kan in de vorm van geld, materialen of dienstverlening. Het pakket tegenprestaties dat Sv Nieuw-Balinge, wordt in overleg met de sponsor ingevuld en is afhankelijk van de hoogte van de sponsorbijdrage. Hoofddoel is het sponsorgeld te gebruiken voor de verbetering van het prestatieklimaat en dit te steken in selectievoetbal (senioren en jeugd) en kwaliteitsverbetering van de gehele jeugdafdeling.